19 Mart 2009

!!! Bu yazı bolca 'yağmurun yedi yüzü' kokabilir.. cümleler ordakileri andırabilir. fazla etkilendim çünkü bu sıra kendisinden.

hayatımızda kendimizle ilgili ancak bizlerin seçemediği pek çok şey var. ve yakınırız bunlar hakkında pek çok zaman. ancak seçtiklerimizin de bizi nereye götüreceğini, nelere sebep nelere engel olacağını bilemiyoruz yaşamadan önce. geriye dönüp bakınca fark ediyoruz... geriye dönüp bakınca pişmanlıklar yaşıyoruz, geriye dönüp bakınca mutlu olduğumuzu düşündüğümüz bir çok anın aslında öyle olmadığını ya da öyle olanların çoğunun, ilerleyen zamanda nasıl kirlendiğini ve bir yerden sonra onları temizlemeye çalışmak için bile güç bulamadığımızı görüyoruz...

çok büyük umutlarla, çok büyük bir sevdayla, büyük inançlarla çıktığımız pek çok yoldan ayrılıyoruz yeri geliyor. pişmanlık duymuyoruz belki, en başta "ben" dediğimiz sonrasında "biz" dediklerimiz değişiyor, değişim bizleri bulunduğumuz yerde yetinememeye itiyor. ve kırgın, yorgun yeniden başlıyoruz yeni bir hayata... yeniden ve yeniden...

ve ben bunları okudukça, yaşadıkça korkuyorum... sanırım daha önce de bu tarz cümleler kurdum bu adres altında... ve belki defalarca daha kuracağım... işte bu yüzden bilmiyorum... hiç bir şey bilmiyorum...

1 yorum:

  1. korkmaya lüzum yok. bilinmesi gereken şey şudur: kadar diye bir şey vardır ve bu bizim seçimlerimizin küçük, başkalarının seçimlerinin büyük bir sonucudur. başkalarının seçimlerinin sonucunun büyük olmasının sebebi ise onların sayısının daha fazla olmasından başka bir şey değildir. yani aslında herkesin, diğer herkesin hayatına etkisi neredeyse aynı seviyede. bu sebeple onların hayatlarımıza etkisini ortadan kaldırmaya çalışmak boşuna bir çabadır. aksini isteyen kendini toplumdan uzaklaştırmalıdır bu da "sosyal hayvanlığımız" ile bağdaşmaz.

    daha öncesinde seçtiğimiz bir şeyden vazgeçip daha sonra başka bir şey seçiyor olmak ise büyümekle koşuttur ve biliyorsuz ki doğal seleksiyon diye bir şey vardır. yoksa insan ırkını nasıl aşıp da "übermensch" olabiliriz ki?

    korkuya ve umuda gerek yok, her şey olması gerektiği gibi olur. sen kontrolü elden bırakma, yeter ;)

    YanıtlaSil